Šárka Hašová
Manažerka obchodu a podpory
Na firmě od roku 2005
Chtěla bych se s vámi podělit o svůj příběh, který je pro mě sebepoznáním sama sebe. V IReSoftu jsem začínala před deseti lety jako první zaměstnanec, takže nejvíc pamatuji, a když se s nostalgií dívám zpět a bilancuji, vybavuje se mi každý okamžik naší dlouhé společné cesty. Dnes už vím, že není důležité všechno zvládnout sama, je daleko příjemnější a zábavnější se o práci podělit. Stálo mě moc času a energie než jsem přišla k poznání, že ten pocit, že já zvládnu všechno nejlépe a sama, je velký omyl.
Je to příběh o mých začátcích v naší firmě, kdy jsme začínali s prodejem informačního systému Cygnus do sociálních služeb. Pamatuji si, jak jsme plni očekávání s naším panem ředitelem jeli představit náš první modul na evidenci klientů, v podstatě naše dítě, prvním zákazníkům. Byli jsme nervózní, ale zároveň jsme se moc těšili. Pro mě osobně to byla velká výzva, v té době jsem neměla velké zkušenosti s prezentací, neměla jsem jasnou představu, jakým způsobem jim přiblížit fungování systému. Byla to velká neznámá, ale my jsme se do toho pustili po hlavě a vyplatilo se nám to.
Po první prezentaci jsme se setkali s velikým nadšením a zájmem a na místě jsme již domlouvali první termíny instalace systému a zaškolení pracovníků. Po prvních školeních jsem se do toho, jako v té době jediná obchodnice, dala naplno s velkým pracovním nasazením. Jezdila jsem napříč naší republikou, později i Slovenskem, a byly dny, kdy jsem měla domluvené i 5 schůzek denně 5 dní v týdnu na různých místech. Tehdy pro mě nebyl vůbec problém najet měsíčně přes 5000 km, spávala jsem po hotelích, stravovala se na benzínkách a můj osobní život šel zcela stranou. Toto všechno jsem ale nevnímala, každá další a další schůzka mě naplňovala a motivovala. Měla jsem radost, že mohu sociálním zařízením nabídnout náš informační systém Cygnus a ulehčit jejich zaměstnancům práci. Každý další nový zákazník byl důvodem pro mou osobní niterní oslavu. Mnohokrát jsem po svých prezentacích slýchala jak je můj výklad srozumitelný, příjemný a zcela vyčerpávající. Stejně tak mě dobíjelo slýchat od klientů, jak dobře se jim s naším systémem pracuje, jak je přehledný a jednoduchý na obsluhu. Kolik času a papírů jim ušetří.
Zájem byl tak velký, že sama jsem to už nemohla zvládat. Nastal čas najít si nějaké další obchodníky. Při jejich zaškolení jsem zjistila, že musím překonat ten neodbytný pocit, že nikdo nebude tak dobrý jako já. Přestala jsem být sólistkou a snažila jsem se být dobrým vedoucím svého týmu. Naučila jsem se důvěřovat mým novým obchodníkům a předávala jsem jim své nadšení a zkušenosti. Nabízeli jsme i další informační systémy a postupem let, jak se z nás vytvořil obchodní tým, jsme měli společnou radost z každých dalších zákazníků. Na konci roku jsme si dávali předsevzetí a tipy, kolik zákazníků v příštím roce získáme. Navzájem jsme se hecovali a naše cíle byly postavené opravdu vysoko. Každý další červený špendlík na naší nástěnné mapě České a Slovenské republiky pro nás stále znamená velký úsměv na tváři a pocit z dobře odvedené práce. Takto si společně značíme naše další „dobyté území“ a zjistila jsem, že naše informační systémy v sociálních službách již využívá více než 1000 zákazníků.
Dnes vedu tým 7 obchodníků, kteří pokračují v mých šlépějích. Díky nim jsem sama prošla velmi zásadní vnitřní proměnou a dnes si uvědomuji, že bez nich bych to nikdy nezvládla. Takže kdo ještě máte pocit, že vše zvládnete sami nejlépe, může být pro vás můj příběh inspirací.
IReSoft má dnes už téměř 80 zaměstnanců, stále se rozrůstáme a co je nejdůležitější, máme všichni pozitivní přístup a jsme otevřeni novým poznatkům. A já už nejsem sama. Jsem součástí skvělého týmu.